fitness   Daniel Müller, Andrea Marková / 14. 03. 2018

Článek - BOSU® balance trainer 3. díl

Autoři Andrea Marková a Daniel Muller připravili pro časopis Juicy cvičení s nejnovější pomůckou BOSU® balance trainer používané ve fitness centrech po celém světě. Třetí díl se zaměřením na posilování svalového korzetu - CORE - centra těla v pozici prodloužené kočky.

 


posilování svalového korzetu - CORE - centra těla v pozici prodloužené kočky

  • posilování zádových řetězců za stabilizace břišního svalstva a celého hlubokého stabilizačního svalového systému páteře
  • posilování dolních fixátorů lopatek
  • již základní pozice bude činit některým malé potíže, neboť najít optimální pozici na BOSU je dosti náročné pro správnou souhru všech svalů

postup

  • začátečník: ze základní pozice v kleče na kočku (rovná záda, nikoli prohnutá jak jsme zvyklí) s výdechem provedeme vytažení paže směrem do dálky, pozor avšak lopatka je tažena spolu s ramenem do zadních kapes kalhot, aby nedošlo ke kontrakci horní části trapézového svalu, který při přetížení spolu s dalšími svaly způsobují bolestivosti hlavy, paže by měla být vedena maximálně do úrovně ucha, nikoli však více, s nádechem provedeme pohyb horní končetiny směrem dolů, cvičení opakujeme minimálně třikrát na každou stranu, poté opět ze základní pozice vytahujeme dolní končetinu směrem vzad do prodloužení těla v přímku, pozor na prohnutí bederní části páteře, s nádechem provedeme pohyb zpět, opakujeme taktéž minimálně třikrát na každou stranu
  • pokročilí: navazujeme na pozice začátečníka, kdy jednotlivé pohyby spojíme v jeden celek, tudíž současně vytahujeme horní a dolní končetinu směrem do dálky, pohyb nemusí být veden směrem co nejvíce nahoru, aby zbytečně nedošlo k porušení neutrální pozice páteře a ke špatnému zapojení svalových řetězců horního a dolního zkříženého syndromu svalových dysbalancí, opakujeme minimálně jednou na každou stranu se statickou výdrží v konečné pozici (min 30 sec.)

pozor na…

  •  toto cvičení je nutné provádět vždy jen s řádnou kontrakcí a podporou břišního svalstva, jinak dochází k přetěžování svalových úseku páteře s následnou blokací jednotlivých obratlů

 bosu_balance_trainer_slon_media_juicy-jpg bosu_balance_trainer_slon_paze_media_juicy-jpg

bosu_balance_trainer_cat_swimming_leg_media_juicy- bosu_balance_trainer_cat_swimming_arm_media_juicy-   

Autor: Daniel Müller, Andrea Marková

Nakup si pomůcky

Desky IQ

Koupit 121,-

závěs pilates

Koupit 154,-

závěs core & body 2

Koupit 132,-

závěs body 1

Koupit 154,-

závěs core 1

Koupit 154,-

FLOWIN® body

Koupit 154,-